Nasz dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy bardzo różnorodnie. Jedni zabrali się od samego rana do kolorowania jeża...
... a jeszcze inni zainteresowali się zwyczajami jeża i samodzielnie oglądali na laptopie prezentację multimedialną o tym zwierzęciu oraz obejrzeli krótki film przyrodniczy o nim.
Po śniadaniu natomiast mieliśmy dwa emocjonujące wydarzenia. Jednym z nich było obejrzenie wspólnie misiowej wystawy, na której wisiały prace Dzieci i Rodziców oraz uroczyste wręczenie podziękowań i upominków.
Drugim ważnym w naszej grupie wydarzeniem były urodziny naszej koleżanki, Jaśminki. Z tej okazji zaśpiewaliśmy jej Sto lat oraz złożyliśmy najpiękniej jak umieliśmy urodzinowe życzenia. Jaśminka za to odwdzięczyła się nam słodkim poczęstunkiem w postaci pyyyyysznych cukierków.
Po powrocie do sal czekała nas już przygotowana kolejna przygoda z Metodą Dobrego Startu M. Bogdanowicz, w której tym razem głównym bohaterem był oczywiście jeż.
Zaczęliśmy od zabawy na orientację w schemacie ciała do piosenki Tańczymy labada, w której trzeba było trzymać się za wymienioną część i tańczyć nogami do przodu. Musimy się pochwalić, że nawet jak doszliśmy do naszych stóp i tańczyliśmy trzymając się za nie, nikt się nie wywalił!
Po małej rozgrzewce, usiedliśmy w kółeczku żeby porozmawiać na temat oglądanego uważnie obrazka, a potem o wysłuchanej piosence. Mówiliśmy sobie m.in.: jak wygląda dokładnie jeż i co robi na obrazku, o kim jest piosenka i o co w niej dziecko prosi jeża. Każdy z nas potrafił powiedzieć dlaczego lepiej nie podawać rączki jeżowi. Dużo zastanawialiśmy się jakie rośliny i jakie przedmioty kłują jak kolce jeża- niektórym udało się świetnie wymyśleć różę oraz kaktusa z roślin, a szpilki z przedmiotów. Ćwiczyliśmy kończenie zdań typu: mały jeżyk- duży... (jeż), mała rączka- duża... (ręka), mały ogródek- duży... (ogród), co wcale nie było dla nas takie łatwe, ale i z tym zadaniem świetnie sobie poradziliśmy. Jako małe i mądre zuchy bez problemu dzieliliśmy wybrane wyrazy (śpi, jeżyk, rączka, ogródeczek) na sylaby, klaszcząc, a także szukaliśmy rymów w słowach słuchanej piosenki o jeżyku.
Trochę się przy tym wszystkim zasiedzieliśmy więc postanowiliśmy się poruszać w zabawie w małe jeżyki, które chodzą po lesie.
Po zabawie, zapoznaliśmy się ze wzorem graficznym do piosenki i wspólnie doszliśmy do wniosku, że narysowane kreseczki przypominają nam kolce jeża z obrazka. Ponadto poznaliśmy nowe słowo określające ułożenie kresek na kartce- ukośne.
Jak już zapamiętaliśmy wzór oraz tekst i melodię piosenki, każdy z nas dostał kartkę z ukośnymi kreskami o różnych fakturach: gładkich i szorstkich oraz z różnymi kolorami (czerwony, żółty, niebieski, zielony, różowy, pomarańczowy),- rysując na nich paluszkami (jednej ręki, drugiej, na zmianę: raz jednej a raz drugiej) śpiewaliśmy naszą piosenkę o jeżyku. Potrzebne było do tego duuuuże skupienie, ponieważ każda głowa musiała pamiętać o rysowaniu kresek od góry do dołu i o żadnej nie mogliśmy zapomnieć!
Gdy się z tym uporaliśmy, dla poćwiczenia naszej zręczności oraz koncentracji, każdy z nas dostał drewniane patyczki w celu dokładnego ułożenia ich na naszych ukośnych kreskach tak, aby nie spadały i świetnie nam się to udało! Skupienie całej grupy było niesamowite, a co dopiero zapał do pracy! Gdy patyczki były poukładane, zaśpiewaliśmy piosenkę rysując po nich paluszkiem.
Na pożegnanie z naszą jeżową piosenkę, zrobiliśmy sobie grupowy masażyk dziecięcy, w którym śpiewając rysowaliśmy ukośne kreski ze wzoru na plecach kolegów i koleżanek. Po czym każdy posprzątał po sobie patyczki i karty ze wzorami i poszliśmy bawić się dowolnie w naszej sali.
Chętne dzieci interesowały faktury kresek więc jeszcze raz porozkładały sobie je na dywanie i dotykając, nazywały ich kolory oraz czy są szorstkie czy gładkie.
I tak nam upłynęła pierwsza połowa dnia.
Rodziców zapraszamy do fotogalerii naszej grupy, gdzie znajdują się zdjęcia z dzisiejszych zajęć wg Metody Dobrego Startu (zakładka Nasz przyjaciel jeż) oraz reportaż fotograficzny z wydarzenia dotyczącego misiowej wystawy (zakładka Święto Misia)!
Ponadto, zachęcamy do wspólnego wyklejania jeżykowego wzoru w domu oraz jednoczesnego śpiewania piosenki i rysowania wzoru palcem, co zaprocentuje w przyszłości w czasie nauki szkolnej!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz