niedziela, 3 marca 2013

Zimo, baw się z Nami cd


PONIEDZIAŁEK, 25 LUTEGO 2013

Zimo, baw się z Nami cd

    Dzisiaj podczas zabawy dydaktycznej przenieśliśmy się w "zimowy świat bałwanków". Tam poznaliśmy 9 bohaterów tej wyprawy. Wsłuchując się w treść wiersza A. Łady-Grodzickiej pt. "9 bałwanków", doskonale rozpoznawaliśmy i wskazywaliśmy odpowiedniego bałwanka.





    Ponadto posługiwaliśmy się pojęciami: "duży", "średni", "mały" oraz każdy z nas układał samodzielnie elementy (koła) w serię rosnącą (od najmniejszego do największego).




   Później okazało się, że nie tylko znamy już liczebniki główne: 1, 2, 3, 4, ale potrafimy też liczyć (dodawać) w zakresie 4.




WTOREK, 26 LUTEGO 2013

    Nasze dzisiejsze poranne  zabawy relaksacyjne z elementami muzykoterapii (aby usprawnić procesy pobudzania i hamowania) kontynuowała na rytmice pani Iza.







ŚRODA, 27 LUTEGO 2013

      Czy my wiemy kto to jest niedźwiedź polarny? No pewnie, że tak! Potrafimy powiedzieć gdzie mieszka i jak wygląda (charakterystyczne cechy). I nawet dopasowujemy niedźwiedzia (małego, średniego, dużego) do odpowiedniej pod względem wielkości obręczy.




    Jako mali artyści zrobiliśmy dzisiaj samodzielnie takiego niedźwiadka polarnego. Musieliśmy nakleić na niebieską kartkę papieru sylwetę misia, następnie ozdobiliśmy go watą (futerko) i plasteliną (oko, ucho, nos). A na końcu malowaliśmy "śnieg" palcem umoczonym w białej farbie. To była wspaniała zabawa!





CZWARTEK, 28 LUTEGO 2013

      W uważnym skupieniu oglądaliśmy dzisiaj teatrzyk kukiełkowy, który przygotowała nasza pani.
Teraz już wiemy, że nie wolno brać bez pytania cudzych rzeczy (powinniśmy najpierw o nie poprosić). Poznaliśmy również przykre konsekwencje zabawy na śniegu w niedozwolonych i niebezpiecznych miejscach oraz bez opieki osoby dorosłej.



      Czy koło i kula wyglądają tak samo? Teraz już wiemy, że NIE! Dzięki Neli (bohaterce teatrzyka) poznaliśmy też nową figurę geometryczną przestrzenną-KULĘ. Umiemy już odróżnić koło od kuli, a nawet rozpoznajemy wśród zgromadzonych przedmiotów te, które mają kształt kuli i koła.




     Później samodzielnie staraliśmy się formować kule z masy solnej. Jak się okazuje, to wcale nie jest takie proste! Ale obiecujemy, że będziemy ćwiczyć nasze małe paluszki, aby były bardziej sprawne.



       W wolnej chwili wcieliliśmy się w role budowniczych. Naszym głównym narzędziem były drewniane klocki, z których powstały wspaniałe, skomplikowane konstrukcje.


    Zabawa klockami rozwija wyobraźnię, kreatywność i koordynację wzrokową. Ćwiczy zdolności manualne, a więc przygotowuje do nauki pisania. Wspólne budowanie z klocków z innymi dziećmi uczy dzielenia się i współdziałania.
    Oprócz powyższych zalet zabawy klockami dziecko może uczyć się:
-rozpoznawania kolorów
-rozpoznawania kształtów
-klasyfikowania-mniejszy, większy
-działań na zbiorach
-liczenia
-relacji przestrzennych- nad, pod, prawo, lewo, obok



PIĄTEK, 1 MARCA 2013

      Za oknem szaro i ponuro. Postanowiliśmy zatem zaczarować Panią Zimę. Po wypowiedzeniu zaklęcia: "garść fantazji, szczypta radości, niech kolorowa pani zima u nas zagości" - bawiliśmy się żółto-zielonym "śniegiem" (kołami). To, co robiliśmy, wymagało od nas dużego skupienia uwagi. Aby wychwycić regularności i kontynuować to, co się powtarza, musieliśmy się bardzo skoncentrować.



     Mamo, tato! Czy wiecie, że rytmy pomagają mi zrozumieć i przewidywać? Owe rytmy wzmocnione są przez rytm przemienności dnia i nocy, wschodzącego i zachodzącego słońca, stałe następstwo pór roku. Człowiek funkcjonuje według własnego rytmu i na dodatek żyje w świecie wypełnionymi rytmami (z silnie zaznaczoną stałością nastepstw). Nic więc dziwnego, że rytmy regulują proces uczenia się człowieka. Umysł rejestruje bowiem to, co się powtarza: im regularniej i częściej, tym lepiej. (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska)

             Poniższe zdjęcie przedstawia dzieła wykonane według naszej własnej inwencji twórczej


I tak minął nam tydzień z Panią Zimą :))


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz