PONIEDZIAŁEK, 25 LUTEGO 2013
Zimo, baw się z Nami cd
Dzisiaj podczas zabawy dydaktycznej przenieśliśmy się w "zimowy świat bałwanków". Tam poznaliśmy 9 bohaterów tej wyprawy. Wsłuchując się w treść wiersza A. Łady-Grodzickiej pt. "9 bałwanków", doskonale rozpoznawaliśmy i wskazywaliśmy odpowiedniego bałwanka.
Ponadto posługiwaliśmy się pojęciami: "duży", "średni", "mały" oraz każdy z nas układał samodzielnie elementy (koła) w serię rosnącą (od najmniejszego do największego).
Później okazało się, że nie tylko znamy już liczebniki główne: 1, 2, 3, 4, ale potrafimy też liczyć (dodawać) w zakresie 4.
WTOREK, 26 LUTEGO 2013
Nasze dzisiejsze poranne zabawy relaksacyjne z elementami muzykoterapii (aby usprawnić procesy pobudzania i hamowania) kontynuowała na rytmice pani Iza.
ŚRODA, 27 LUTEGO 2013
Czy my wiemy kto to jest niedźwiedź polarny? No pewnie, że tak! Potrafimy powiedzieć gdzie mieszka i jak wygląda (charakterystyczne cechy). I nawet dopasowujemy niedźwiedzia (małego, średniego, dużego) do odpowiedniej pod względem wielkości obręczy.
CZWARTEK, 28 LUTEGO 2013
W uważnym skupieniu oglądaliśmy dzisiaj teatrzyk kukiełkowy, który przygotowała nasza pani.
Teraz już wiemy, że nie wolno brać bez pytania cudzych rzeczy (powinniśmy najpierw o nie poprosić). Poznaliśmy również przykre konsekwencje zabawy na śniegu w niedozwolonych i niebezpiecznych miejscach oraz bez opieki osoby dorosłej.
Czy koło i kula wyglądają tak samo? Teraz już wiemy, że NIE! Dzięki Neli (bohaterce teatrzyka) poznaliśmy też nową figurę geometryczną przestrzenną-KULĘ. Umiemy już odróżnić koło od kuli, a nawet rozpoznajemy wśród zgromadzonych przedmiotów te, które mają kształt kuli i koła.
Później samodzielnie staraliśmy się formować kule z masy solnej. Jak się okazuje, to wcale nie jest takie proste! Ale obiecujemy, że będziemy ćwiczyć nasze małe paluszki, aby były bardziej sprawne.
W wolnej chwili wcieliliśmy się w role budowniczych. Naszym głównym narzędziem były drewniane klocki, z których powstały wspaniałe, skomplikowane konstrukcje.
Oprócz powyższych zalet zabawy klockami dziecko może uczyć się:
-rozpoznawania kolorów
-rozpoznawania kształtów
-klasyfikowania-mniejszy, większy
-działań na zbiorach
-liczenia
-relacji przestrzennych- nad, pod, prawo, lewo, obok
PIĄTEK, 1 MARCA 2013
Za oknem szaro i ponuro. Postanowiliśmy zatem zaczarować Panią Zimę. Po wypowiedzeniu zaklęcia: "garść fantazji, szczypta radości, niech kolorowa pani zima u nas zagości" - bawiliśmy się żółto-zielonym "śniegiem" (kołami). To, co robiliśmy, wymagało od nas dużego skupienia uwagi. Aby wychwycić regularności i kontynuować to, co się powtarza, musieliśmy się bardzo skoncentrować.
Mamo, tato! Czy wiecie, że rytmy pomagają mi zrozumieć i przewidywać? Owe rytmy wzmocnione są przez rytm przemienności dnia i nocy, wschodzącego i zachodzącego słońca, stałe następstwo pór roku. Człowiek funkcjonuje według własnego rytmu i na dodatek żyje w świecie wypełnionymi rytmami (z silnie zaznaczoną stałością nastepstw). Nic więc dziwnego, że rytmy regulują proces uczenia się człowieka. Umysł rejestruje bowiem to, co się powtarza: im regularniej i częściej, tym lepiej. (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska)
Poniższe zdjęcie przedstawia dzieła wykonane według naszej własnej inwencji twórczej
I tak minął nam tydzień z Panią Zimą :))
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz